pleegouders op vakantie en het kind?

• a.

onze dochter zit nu zon 3 maande bij een pleeggezin. nu in de schoolvakantie gaan de pleegouders 2 weken met vakantie, en onze dochter moet dan maar bij een “kennis”die 2 weken logeren. we weten geen achternaam, geen adres niets van deze man, en wel bijna zeker dat ie niet bij bjz geregistreerd is of pleegouder is. mijn vraag is nu kan en mag dit zomaar, volgens mij niet. als hun op vakantie gaan waarom mag onze dochter niet bij ons(ze is op eigen verzoek uit huis geplaatst) of bij familie aan de andere kant van het land komen ipv bij een vreemde. de pleegouders mogen volgens mij toch niet zomaar een kind üitbesteden"aan een kennis zonder dat wij, de ouders naam, adres of iets weten, en zeker weten we wel dat diegene niet geregistreerd of bekend is als pleegouder. wie weet het, en kan mijn hierover inlichten. bvb hartelijk dank namens verontruste ouders.

• Belle

hai

wat is dit u weer..nee natuurlijk kan dit niet.

Deze ouders zijn niet geschikt op vakantie gaan en dan het kind bij iemand anders onder brengen.

jij bent wettelijk de moeder en moet daar toestemming voor geven ook als ze me op vakantie zou gaan.

Ik zou contact opnemen met jeugdzorg.

Die vraag wordt weleen gesteld wat zou je doen als je op vakantie gaat met een je pleegkind meenemen of ergens onder brengen….als je zegt ergens onder brengen ben je dus niet geschikt.Je behandeld je pleegkind als je eigen kind.

Sucses en neem maar snel contact op met je contactpersoon.

• monique

nou daar ben ik het niet mee eens hoor

want toen mijn jongste in een pleeggezin zat

gingen die mensen ook op vac en werd mijn dochter ook ergers anders

geplaast voor die tijd dat het pleeggezzin weg was

dus snap ik dat antwoordt ook niet vasn hun hoor

monique Belle schreef:

>

> hai

>

> wat is dit u weer..nee natuurlijk kan dit niet.

> Deze ouders zijn niet geschikt op vakantie gaan en dan het

> kind bij iemand anders onder brengen.

> jij bent wettelijk de moeder en moet daar toestemming voor

> geven ook als ze me op vakantie zou gaan.

> Ik zou contact opnemen met jeugdzorg.

> Die vraag wordt weleen gesteld wat zou je doen als je op

> vakantie gaat met een je pleegkind meenemen of ergens onder

> brengen….als je zegt ergens onder brengen ben je dus niet

> geschikt.Je behandeld je pleegkind als je eigen kind.

>

> Sucses en neem maar snel contact op met je contactpersoon.

• catootjetromp

het gebeurt wel vaker dat een kind voor een vakantie periode naar een ander pleeggezin gebracht word

dit is meestal het geval dat het kind als crisis bij pleegouders word geplaatst en de vakantie is dan al geboekt

(stel ik boek mijn zomervakantie in januari en er word in maart een crisis kindje geplaatst dan mag ik als pleegouders verwachten dat er in 3 maanden duidelijkheid en vervolgplekje voor het kind is het is per slotte crisis, helaas is de periode van 3 maanden altijd te kort en komt je vakantie inzicht, als pleegouder blijf je erop hameren dat er iets geregeld moet zijn voor het kind maarja de tijd dringt en dan gaat het kind uiteindelijk toch naar een vakantie adres, het kan ook zijn dat het kind niet in het bezit is van een paspoort waardoor het kind niet mee kan)

zelf doe ik ook crisis pleegzorg en het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik een kind niet mee kon nemen

wel heb ik mijn huisje moeten laten aanpassen omdat we met meer kwamen dan dat we geboekt hadden

groetjes catootje