Kind in huis en financeel

• annechien

ja alkien je hebt gelijk,moeder moet altyd betalen,geen kb of wel het is verplicht,

• Alkien

Hoi annechien,

Heb jij er ook ervaring mee ???

Groetjes,

Alkien.

CGJ

• tante ster 564

hoe zit het met de onderhouds bijdrage als de moeder naar het buitenland is gegaan.

en alles daaromtrent af doet ja maar ik reis regelmatig naar nederland,dus heb ik geen geld over voor boekengeld of onderhoudsbijdrage.

maar wel dure vakantie`s met de kinderen

• Alkien

Tante Ster,

De gezaghebbende ouder blijft hoe dan ook betalingsplichtig. Mits aan te tonen dat ze niet de gezagdragende is, of de kinderen niet bij haar woonde ten tijde van een uithuisplaatsing o.i.d.

Groet,

Alkien.

CGJ

• tante ster 564

de moeder heeft de kinderen gedumpt bij hun vader en is erzelf vandoor gegaan naar haar vriend in het buitenland,het co ouderschap is dan ook beeindigt en wonen de kinderen al een aantal jaren bij vader en hun stiefmoeder

• Alkien

Oke begrijp ik.

Maar heeft zij ouderlijk gezag ??? Zo ja, dan is ze hoe dan ook betalingsplichtig.

Ongeacht of je nu vreemde bokkesprongen gaat maken of niet.

De vader en stiefmoeder zouden dan via via een vergoeding moeten krijgen voor de opvoeding van de kinderen. Via via bedoel ik mee LBIO daar die dit over het algemeen regelen.

Of rechtstreeks via de moeder aan de Biologische vader. Dit zou in principe dan vastgelegd moeten worden bij een Notaris zodat bij in gebreke blijven van betaling men ergens op kan terug vallen.

Groet,

Alkien.

CGJ

• tante ster 564

ik ga dat zeker proberen,bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Alkien

Graag gedaan. En als je nog vragen hebt, gewoon stellen. ;)

Groet,

Alkien

CGJ

• monique

ik had ook vrijwillig me dochter uit huis laten plaasten

ik moest ook gewoon een bijdragen betalen hoor

met de kb kocht ik gewoon kleren voor haar en wat ze nodig had

monique

• Alkien

Logisch monique, jij zult wel het ouderlijk gezag hebben en daarbij komt dat het kind bij jou vandaan uithuis is geplaatst.

Had je het ouderlijk gezag niet gehad etc. was het een heel ander verhaal geworden.

Groet,

Alkien.

CGJ