Kind in huis en financeel

• serin

Wij hebben sinds half dec een meisje van 13 in huis , helaas door een opname stop bij pleegzorg kan dit meisje dus niet officeel lid worden van ons gezin .

Nu is het zo dat moeder financeel niet mee betaalt aan haar verzorging in hoe verre kan ik dit afdwingen bij jeugdzorg of welke instantie dan ook ?????

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven

serin.

• Alkien

Als ik het goed berijp serin, heb je dit meisje dus in huis zonder tussenkomst van pleegzorg ???

Dan zou het tot de mogelijkheden behoren om JZ hierop aan te spreken want zij dienen dit meisje als zijnde uithuis geplaatst aan te geven bij het LBIO (Landelijk Buro Inning Onderhoudsbijdrage).

Hoe naar het ook mag klinken, de ouder zal onderhoudsbijdrage moeten betalen.

Mits het kind natuurlijk officieel uithuis is geplaatst.

Ook als de moeder niet bij machte is dit bedrag te betalen, zal zij er toch hoe dan ook door dit buro toe gedwongen worden.

En neem van mij aan, dit Buro wijkt niet voor verhaaltjes van ouders die dit niet kunnen betalen.

Ik heb een zaak tegen hen lopen. ;)

Probeer het dus op deze manier, dat is op dit moment het enige wat mogelijk is om het te kunnen financieren in jou geval.

Groetjes,

Alkien.

CGJ

• serin

Het is een vrijwillige plaatsing ,bjz is erbij betrokken pleegzorg indicatie is gedaan alleen is er een opname stop .

Omdat bjz een vrijwillig iets is zeggen hun moeder niet te kunnen dwingen enige vorm van geld te geven wel kunnen haar vertellen dat ze nalatig is in onderhouds plicht .

Vandaag te horen gekregen dat dit meisje verlopig in crisis opvang moet omdat het te “ gevaarlijk” wordt voor haar hier ivm haar moeder en bedreigingen , ik hoop dat alles snel is opgelost er wordt nu een melding gedaan bij het amk voor een ots hopen dat het maar snel voorbij is deze nachtmerrie .

bedankt voor het antwoorden

• Alkien

Hoi Serin,

Dit klopt niet. Ook bij een vrijwillige plaatsing is ouderbijdragen verschuldigd.

Spreek ze hier maar gerust op aan. (JZ)

Zeker als het kind in kwestie de crisisopvang ingaat, dient er gewoon een regeling getroffen te worden met de moeder, en dient JZ dit aan te geven bij het LBIO, zij bepalen verder hoe het dan gaat verlopen. De4 bedragen staan allemaal vast en valt niet aan te tornen.

Groetjes,

Alkien.

• serin

Alkien ben jij van een organisatie ?

Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord zou je me anders eens willen mailen ?

mary2you@hotmail.com

• Alkien

Je hebt mail ;)

• spang

De moeder ontvangt toch ook kinderbijslag voor haar dochter dan moet ze ook in haar onderhoud voorzien, ze is financieel verantwoordelijk tot haar dochter 18 jaar is en als zij geen studiefinanciering ontvangt zelfs tot dochters 21ste jaar.

• Alkien

Hoi Spang,

Ook al zou ze geen KB ontvangen, dan nog is ze betalingsplichtig.

Ik heb inmiddels al een hele tijd een zaak lopen tegen de betreffende instantie met de L aan het begin.

Omdat mijn ex betalingsplichtig is, en niet ik.

Maar men komt bij mij.

Ik heb er geen zorgen over……heb al 3 kwart gewonnen………;)

Maar deze moeder moet gewoon betalen, KB…….of niet. ;)

Groetjes,

Alkien.

• spang

Alkien schreef:

>

> Hoi Spang,

>

> Ook al zou ze geen KB ontvangen, dan nog is ze

> betalingsplichtig.

> Ik heb inmiddels al een hele tijd een zaak lopen tegen de

> betreffende instantie met de L aan het begin.

> Omdat mijn ex betalingsplichtig is, en niet ik.

> Maar men komt bij mij.

> Ik heb er geen zorgen over……heb al 3 kwart

> gewonnen………;)

>

> Maar deze moeder moet gewoon betalen, KB…….of niet. ;)

>

> Groetjes,

> Alkien.

Ja dat is waar Alkien! Maar ik ga er maar voor het gemak vanuit dat de moeder KB ontvangt, maar je hebt 100% gelijk hoor;)

• spang

Groetjes terug:)