Verder kijken dan me neus lang is?
Pff, breek me de bek niet open met BJZ, kan hele boeken over schrijven en dan wel met 17 jaren ervaring.
Iemand die ik kende die ten einde raad was,moest twee jaren smeken voor een time out opvang en men moest eerst kijken of het wel de prioriteit heeft.
Ondertussen werd het huis geterroriseerd door een puber waar zijn handjes loszaten.
Maar ik ga u wel begrijpen hoor, dat u jaren voor de BJZ werkt, werk u volgens mij met een roze bril op gekregen, of u bent nou net één van de weinigen die als een speld in de hooiberg maar net moet treffen, waar men hun problemen wel serieus genomen wordt. Volgens mij werken niet alle bureau's hetzelfde want in elk gemeente is weer anders. Bovendien BJZ hebben ook zoiets van wachtlijsten, maar goed dat even terzijde, ondertussen zijn er wel paar kinderen naar de klote geholpen en daar wil ik nu persoonlijk niet op aanrekenen, maar in het algemeen. Ook de samenwerking is ver zoeken met ouders samen. Laat staan dat er ouders zijn die de problemen niet onder tafel en banken schuiven voor vol aangekeken worden. Mij is ooit verteld, “ach u ziet het veel erger, want u staat emotioneel te dichtbij:?”.
Neem die gasten dan weken dagen zelf in huis, dan wil ik jullie allemaal horen praten. Het is heel makkelijk ouders zitten wel 24 X 7dagen per week ermee en jullie sluiten na vijf uur de deur als goed is.
Ik vind dat u wel heel makkelijk redeneerd en ga eens in onze schoenen staan.
Eindelijk is er een schot in jullie beleid, want er zijn al teveel gezinsdrama in het nieuws geweest waarvan beweerd wordt, dat de BJZ van de problemen afwist en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor….