wat vinden jullie van jeugdzorg

• iris

ik ben heel benieuwd naar reacties wat vinden jullie van jeugdzorg?

• Willeke

Ik ben hartstikke teleurgesteld in Jeugdzorg. Na een reeks van problemen met mijn zoon hebben wij hulp bij hen gezocht. Of ik eigenlijk, mijn zoon was het er niet mee eens en heeft frequent geweigerd mee te werken. Op een bepaald moment kwam ik voor de keuze om hem gedwongen uit huis te plaatsen. Dat kon mijn moederhart niet aan en we zijn een andere optie gaan zoeken: hij zou worden voorgedragen voor een gezinsvoogd. Echter: dat was in november 2006 en mijn zoon wordt in juni 18. Jeugdzorg heeft in haar oneindige wijsheid besloten (zonder dat aan mij te laten weten) dat het geen zin heeft om een bijna 18-jarige die niet wil verder te begeleiden en heeft mij als moeder in de kou laten staan. Gevolg? Mijn zoon is in zijn 3e baan sinds juni vorig jaar, steelt als de raven, wordt zeer waarschijnlijk door zijn vader uit huis gegooid en komt dan met al zijn problemen weer bij mij terug. Hij had gewoon hulp moeten hebben, een voogd kon de beslissingen wel nemen die ik niet kon. En nu: zoek het maar uit mevrouw, hij is bijna 18. Wat een hulp!

• chantal