wat vinden jullie van jeugdzorg

• iris

ik ben heel benieuwd naar reacties wat vinden jullie van jeugdzorg?

• Willeke

Ik ben hartstikke teleurgesteld in Jeugdzorg. Na een reeks van problemen met mijn zoon hebben wij hulp bij hen gezocht. Of ik eigenlijk, mijn zoon was het er niet mee eens en heeft frequent geweigerd mee te werken. Op een bepaald moment kwam ik voor de keuze om hem gedwongen uit huis te plaatsen. Dat kon mijn moederhart niet aan en we zijn een andere optie gaan zoeken: hij zou worden voorgedragen voor een gezinsvoogd. Echter: dat was in november 2006 en mijn zoon wordt in juni 18. Jeugdzorg heeft in haar oneindige wijsheid besloten (zonder dat aan mij te laten weten) dat het geen zin heeft om een bijna 18-jarige die niet wil verder te begeleiden en heeft mij als moeder in de kou laten staan. Gevolg? Mijn zoon is in zijn 3e baan sinds juni vorig jaar, steelt als de raven, wordt zeer waarschijnlijk door zijn vader uit huis gegooid en komt dan met al zijn problemen weer bij mij terug. Hij had gewoon hulp moeten hebben, een voogd kon de beslissingen wel nemen die ik niet kon. En nu: zoek het maar uit mevrouw, hij is bijna 18. Wat een hulp!

• chantal

Ik ben ook zeer teleur gesteld in de jeugdzorg. Terwijl ik ook goede ervaringen met jeugdzorg heb. Als eerste geen goede ervaring. Een meisje wat mishandeld word staat een stukje verder op het forum dat in mijn ogen niet voldoende begeleid word en alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd word. Terwijl ze de hulp momenteel hard nodig heeft. Mijn goede ervaring is al van een jaar of 5/6 geleden toen ik zelf bij bureau jeugdzorg aangemeld werd. Ik werd direct geholpen ondanks dat er een wacht lijst was omdat ze gelukkig de ernst van de situatie in zagen en zij hebben ook gezorgt dat ik de juiste hulp kreeg en dat heeft me heel goed gedaan en het gaat nu ook heel goed met me. Zelfs zo goed dat ik nu met tieners en jongeren praat die problemen hebben en mijn leven even goed kan leven zonder zelf in de problemen te komen.

• Notul-leerria

Jeugdzorg = Klotezorg.

Niet daat ik iedereen over één kam wil scheren en zijn ook uitzondering, maar dan wel te weinig.

• annechien

wat ik vind van jeugdzorg oei dat is eerlijk gezecht te veel om op te noemen.zo als kinder roof en ……… ze behandelen mensen niet met respecht ze denken niet aan de kinderen nee ze hebben een hobby dat is kinderen uit huis plaatsen. ja dat is wat ik zeg en denk over hun. echt niks posetiefs aan hoo.r ze denken iets goeds te doen voor kinderen maar ze denken niet hoe kinderen zich voelen van uit huis plaatsing nee die trauma en zo.vriendelijke groet annechien pasveer uit leeuwarden graag reacktie terug.

• elske

geen goed woord over hun

ze hebben twee jongens af gepakt die zo gelukkig waren en dan alles had die hun nodig hadden

nu vinden ze het vreemd dat ze helemaal kapot zijn van verdriet

de jongens zeggen dat ze iedere avond als ze op bed leggen hun zelf in slaap huilen en dat ze voor de raam zitten en zitten te wachten op hun moeder

ik dacht altijd dat ze de beste voor de kids willen nee hoor dat is niet zo

de kinderbescherming willen scoren ten koste van de kids en moeder

niks kan je goed doen

jeugdzorg pakt altijd de verkeerde

en als er iemand echt hulp van hun moeten hebben dan is het te laat

dan word zo kind vermoord door de ouders

wij als mens moeten hier wat aan doen

doen we niks dan zou altijd de verkeerde kind uit huis worden geplaatst

• anti-jeugdzorg

ik ben ‘t hier helemaal mee eens ze pakken ALTIJD de VERKEERDE , mij beschuldigen ze van dingen die helemaal niet waar zijn dat me kids verwaarloos en ddat ze niet “veilig” opgevoed zouden worden ,kortweg dat ’t met me kids “niet” goed zou gaan , en nou willen ze met ‘n gezinsvoogd aankomen , ben ik EN me KIDS heel erg kwaad om ! nou gaat me oudste naar de middelbare school ’t nieuwe schooljaar en ze gaat er brugklas HAVO/ATHENEUM doen en volgens mij zou ‘n kind dat nooit kunnen halen zo’n nivo als 't er niet goed mee gaat .

p.s; laten ze idd de ECHTE probleemgevallen eens pakken zoals dat ‘maasmeisje’, ‘savanne waar de directie voor ontslagen is !’ enz zou ken je nog wel 'n hele wasijst opnoemen

• spang

nou gaat me oudste naar de middelbare school ‘t nieuwe schooljaar en ze gaat er brugklas HAVO/ATHENEUM doen en volgens mij zou ’n kind dat nooit kunnen halen zo'n nivo als 't er niet goed mee gaat .

Daar ben ik het mee eens, mijn kids doen ook havo/vwo…. wel vreemd als het daar niet goed mee zou gaan inderdaad, niet dat ze dat nu nog beweren maar dat hebben ze wel gedaan Jeugdzorg. Ik ken 2 gezinnen waar de hele dag ruzie is en er geslagen wordt en daar doet Jeugdzorg niks aan, ik heb het trouwens wel gemeld. Als je iets verder terug “bladert” hier dan “moet” je eens lezen bij Chantal's verhaal, kun je zelf zien dat er aan die situatie niets gedaan wordt!

• lord wanhoop

zwaar klote

• annechien

vreeslijk.echte ombegripelijke mensen alles word tegen je gebruikt en alles wat je doet word ook tegen je gebruikt,moeders tellen gewoon niet mee ze mogen niks zeggen of doen neeeeeeeeeeeeeeeeeeee wij als moeders zijn labiel dat vind jeugdzorg toch altyd,groetjes