wat te doen?

• Mama38

Hallo

ik ben dus mama 38 en woon samen met mijn vriend, zijn 2 meiden en mijn eigen 2meiden.

De kinderen van mijn vriend zijn ons door de rechter toegewezen. Nu zit ik met het volgende.

Moeder van de kids is dus niet in staat om voor de meiden te zorgen. Vader(mijn vriend dus) zit behoorlijk aan de drank en wil dit niet inzien. Ik ben van plan een einde te maken aan mijn relatie omdat deze niet goed is voor iedereen hier in huis al helemaal niet voor de meiden. Zijn meiden hebben al heel wat meegemaakt waaronder lichamelijke verwaarlozing van moeders kant en nog meer dingen. Ik wil de meiden wel bij me houden maar weet iet hoe ik dit aan moet pakken. Een van zijn meiden(8 jaar) heeft een hechtingsstoornis en de ander(10 jaar) zit met zich zelf in de knoei. In mijn ogen zijn vader en moeder allebei niet in staat om goed voor de meiden te zorgen.

Mijn vraag aan jullie dus… hoe kan ik dit het beste aanpakken om het niet nog moeilijker voor de meiden te maken en hoe voorkom ik dat de meiden naar een pleeggezin gaan?

• Annette Hakkenberg

Je zegt ‘zijn ons’ toegewezen. Als jij inderdaad gezag hebt over de meiden van je vriend, dan kan het volgens mij hetzelfde gaan als bij een ‘normale’ scheiding. Je kunt dan een aanvraag doen voor toewijzing van de kinderen.

Maar als je geen gezag hebt….

Ben je al eens naar een rechts- en wetswinkel geweest om je te laten voorlichten over je rechten op de meiden?

Een andere, en fijnere weg, zou zijn om te kijken of je je vriend toch kunt doen inzien dat er nog meer leuks is in het leven dan een fles. Zonder verwijten (dat lost niets op), maar eens samen kijken waarom hij zich lekker in z'n vel voelt. Misschien dat jij en de dames papa kunnen helpen zich beter te voelen? Als dit moeilijk is, kun je eens een relatietherapeut consulteren.

Het zijn allemaal maar ideeën.

Veel sterkte,

Annette