maar waar dan wel hulp vragen?

• sjeetje

Hallo, nieuw op dit prikbord en met schrik zit ik de berichten te lezen.

Ook ik heb wat problemen , eerder gezegd zorgen om mijn kinderen, ivm omgang.

Kinderraad heeft onderzoek gedaan en advies uitgebracht en dat is door rechter overgenomen, maar vader gaat gewoon zijn eigen gang. Als je dan contact opneemt met kinderraad om je zorgen uit te spreken en advies te vragen, dan zeggen ze doodleuk dat ze dat alleen kunnen in opdracht van de rechter?? Er loopt geen rechtzaak meer dus moet ik een rechtzaak aanspannen om advies te kunnen vragen ??

En dan krijg je te horen, tja op de site van jeugdzorg staat ook veel informatie.

Ik bedoel, je wilt het beste voor je kinderen, je wilt advies van deskundigen en dan krijg je zoiets. En neem je nu je eigen maatregelen, dan krijg je het straks weer op je dak want dan weten de deskundigen het ineens beter.. maar waar zijn ze nu dan, nu ik ze nodig heb?

Iemand hier die me kan zeggen waar ik advies kan halen ?

Bedankt alvast.

En al diegene hier met die vreselijke verhalen waarin jullie zitten, heel veel sterkte!

Groetjes,

Sjeetje

• Daan

Helaas hoor je weining positieve verhalen over de Jeugdzorg, maar ja, als je tevreden bent zul je niet zo snel in de pen klimmen om je ongenoegen te uiten denk ik dan maar. Er zijn ook echt wel goeie dingendie daar gedaan worden hoor!

Om op je vraag te komen, heb je al eens gedacht om via bureau Jeugdzorg mediation voor jou en de vader aan te vragen? Jullie kunnen dan samen problemen oplossen, dit waarschijnlijk ook beter voor je kinderen. Ik ken verder de situatie niet, maar het is misschien het overwegen waard? Bellen naar de jeugdzorg in je regio en de vraag voorleggen. Er zijn aan de mediation geen kosten verbonden (en dat is bij de advocatuur wel anders)

Als je echt niet in gesprek kan met de vader dan kan je, als je je zorgen maakt ook altijd overleggen met het AMK.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Groetjes, Daan

• sjeetje

Hallo Daan,

Dank je voor je reactie.

Er is al mediation geweest, in opdracht van de rechter toendertijd, en ook bij de kinderraad is er advies geweest met behulp van hulpverlener half jaarlijks om de tafel te zitten. Echter vader houdt zich daarna niet aan de afspraken. Nieuwe afspraken maken heeft dus niet echt zin als de andere partij daarna denkt bekijk het maar ik ben van gedachten veranderd. Zo gaat het al weer 4 jaar lang.

Het moet dus van een kant komen (mijn kant) en dat is natuurlijk niet mogelijk.

Ik kom dus in een moeilijk parket te zitten: je wilt je kinderen hun vader niet ontnemen maar moet ze wel beschermen, dus hoe ga je dat dan doen als vader totaal niet mee wil werken en zoals dus blijkt de belangen van de kinderen niet boven zijn wraakzucht (of wat het dan ook is) stelt? Overal hoor: u moet doen wat het beste is voor u kinderen, daar heb ik weinig aan , dat is voor mij al een ongeschreven wet. Er zijn twee ouders, allebei evenveel inbreng (gezag) dus de ene ouder ( in dit geval ik) sterk van mening is dat huidige gang van zaken schadelijk is voor die kinderen moet ik toch iets kunnen ? Of moet ik dan gewoon botweg de omgang stilleggen? Daar wordt de situatie niet beter op toch?

Vind het heel moeilijk om de juiste weg te vinden ..en als Kinderraad onderzoek en met advies komt naar de rechter toe, snap ik niet dat ze dan in later tijdstip niet gewoon een gesprek met je kunnen aangaan over je zorgen en angst en je dan een advies kunnen aandragen met wat je eventueel zou kunnen ondernemen.

Ik dacht dat AMK alleen voor mishandeling was, maar zal toch eens informeren . Bedankt voor het meedenken

Groetjes, Sjeetje

• Alkien

Hallo sjeetje,

Wat je ook kunt doen is info vragen bij het AKJ. Deze behandelen klachten omtrent Jeugdzorg, maar kunnen ook goed advies geven.

Verder mag je mij ook persoonlijk mailen als je denkt dat het TE prive wordt voor internet.

Kijk anders even op mijn site, die kun je vinden bij mijn info.

Groet,

Alkien.

CGJ.