Hoi
Ik heb een vraag.
Ik ben leiding van een tienergroep en er is bij ons een meisje van 14 jaar op de groep waarvan ik en ook iemand anders van de leiding denkt dat ze mishandeld word. Ik probeer veel met haar te praten als ze dat zelf wil en als ze naar me toe komt. Ze heeft me verteld dat ze erg veel in het huishouden meot doen(koken, poetsen, inkopen, schoonmaken enz) en geregeld klappen krijgt en uit gescholden word. Laatst is ze weg gelopen omdat ze de situatie niet meer aan kan. Ook heeft ze meerder suicide pogingen gedaan en automutoleerd ze. Ze krijgt wel begeleiding van maatschappelijkwerk maar die heeft al een aantal keer naar huisgebeld met dingen die dat meisje doet.Hierdoor vertrouwt ze het maatschappelijkwerk neit want elke keer als dat gebeurt worden haar ouders kwaad. Ook vind het maatschappelijk werk het beter als ze naar een psycholoog gaat maar dat mag ze van haar ouders niet want die zeggen dat er niets met haar aan de hand is. Ze mag nu dan ook niet meer naar het maatschappelijkwerk toe en mag ook niet meer naar de tienergroep komen. Wat kan/kunnen wij als leiding doen? buiten klaar voor haar staan.