wat gaat er nu gebeuren?

  • Sudara

    heb vanmorgen bezoek gehad van BJZ ,we hebben een maand geleden brand gehad en het huis was een puinhoop (lijkt me logisch) dus we hebben de kids (meissie van 2 en baby van 4 maand) bij mijn moeder laten logeren zodat wij de boel op orde konden krijgen hier aangezien alles onder de roet zat.

    Nu wil BJZ dus hulp voor mij inschakelen om de boel op orde te krijgen , op zich ben ik daar blij mee maar waar ik minder blij mee ben is dat ze contact gaan opnemen met mijn ex-vriend (vader van mn dochter) en die heeft nog nooit wat goeds over mij te zeggen gehad! Ik hoor alleen maar slechte dingen over BJZ dus word nu best wel bang …

    Wie heeft ervaring hiermee?

  • spang

    Misschien kun je Alkien even mailen, haar e-mailadres staat bij info achter haar naam (zie hieronder)

  • spang

    Sterkte ermee!

  • Alkien

    Mag altijd spang. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Hallo Sudara,

    Als jij het gezag hebt over je dochter, dan kunnen ze niet zomaar kontakt opnemen met de biologische vader, daar hebben ze jou toestemming voor nodig.

    Heeft hij zijn kind erkend ???

    Dit kan namelijk ook meespelen.

    Heeft hij een omgangsregeling ??? Al die dingen zijn van belang.

    Ik hoor het wel, je mag me zoals spang zei, ook wel persoonlijk maiulen hoor als je denkt dat er anders teveel privacy op internet komt.

    Groetjes,

    Alkien.

  • spang

    ;)

    groetjes terug:)

  • Jeroen

    Hallo Alkien

    Je gaat er dus al van uit dat de biologische vader niet deugt. althans dat neem je over van Sudara. Stel nou eens dat beide biologische ouders ooit eens besloten hebben een kindje te nemen en uiteindelijk gaat de relatie niet zoals het hoort. Jammer voor het kindje, deze valt tussen wal en schip. Twee ouders die elkaar niet meer aankijken en elkaar het daglicht niet meer in de ogen gunnen. Deze biologische ouder ga jij adviseren om het kontakt met jeugdzorg te beinvloeden. Realiseer je wel dat je niet de voorgeschiedenis kent. En dat het altijd beter is dat bijde biologische ouders met elkaar in diskusie gaan. Hetzij via mediation of maatschappelijk werk.. ik verblijf

  • Alkien

    Hallo Jeroen,

    Ik heb nergens geopperd dat de vader iet zou deugen. Dat staat er niet. Je moet wel goed lezen. ;)

    Ik heb alleen een aantal essentiele vragen gesteld die van belang zijn bij een eventuele verdere procedure.

    En geloof me, ik heb in de jaren dat ik dit vrijwillig doe, zo ongeveer 26 jaar, al heel wat van dit soort situaties de revue zien passeren.

    Zoals je misschien gezien hebt achter mijn info help ik mensen die met dit soort zaken problemen hebben.

    Even mijn bericht nog een keer goed lezen, dan zul je zien dat ik de vader niet bij voorbaat in een kwaad daglicht stel.

    Er zijn namelijk ook al heel veel vaders bij mij om raad geweest, tot op de dag van vandaag nog steeds.

    We wachten het antword wel even af van de plaatser.

    Groet,

    Alkien. :)

  • E.W. Ockeloen

    Alkien,

    Ik ben het geheel met je eens mbt. je advies maar ook je reactie op die van Jeroen maar, moet toch een kanttekening plaatsen over hetgeen je misschien over het hoofd hebt gezien (wat iedereen kan gebeuren natuurlijk). Ik kan uit de berichten niet opmaken wat jeugdzorg van de biologische vader wil weten of wat ze aan hem kwijt willen maar, er bestaat nog zoiets als informatieplicht naar de biologische vader van dit kind door de moeder. Vooral als het gaat om extreme situaties. Nu wil ik deze situatie niet direct als zodanig bestempelen maar, dat er toestemming van de biologische moeder nodig is, om de biologische vader te informeren is niet geheel juist. Wanneer de verblijfplaats van het kind veranderdt, is de moeder zelfs verplicht dit aan de biologische vader , tenzij hierover door een kinderrechter anders is beslist. Net als jij kan ik natuurlijk niet overzien hoe de situatie er in dit geval uitziet maar, je advies zou (onbedoeld) verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden door de moeder. Verder wil ik nog even kwijt, dat ik je werk enorm waardeer en dat ik hoop nog een reactie van je te ontvangen op mijn e-mail t.a.v. onze nieuwe coalitie.

    Met vriendelijke groet!

    Eric W. Ockeloen.

  • Alkien

    Er is is mail naar je onderweg. Eric.

    En voor Sudara :

    Komt goed :

    Ik ga je mailen ;)