Kinderbescherming, vertrouwensarts..?

  • Marja

    Graag zou ik wat willen doen bij de onderstaande situatie. Ik heb alleen geen flauw idee over wat er mogelijk is… zónder de situatie te verergeren!

    De situatie:

    - Een moeder van 2 kleine kinderen is officieel zonder woon- of verblijfplaats (woont bij de vader van het jongste kind);

    - de moeder heeft het Border-line syndroom, is daardoor volstrekt onbenaderbaar en onberekenbaar;

    - zij “houdt zich schuilt” voor de Dienst Burgerzaken, omdat ze anders achtervolgd zou worden door meerdere schuldeisers;

    - in ieder geval het oudste kind is doordoor ook zonder woon- of verblijfplaats, nergens ingeschreven dus;

    - de vader van het jongste kind heeft de moeder 'n paar dagen geleden in elkaar geslagen… in het bijzijn van de kinderen!!

    - de vader van de oudste heeft geen gezag over zijn kind, dat heeft de moeder (om zelf de ‘macht’ te kunnen houden) nooit toegestaan, deze vader kan en mag zijn kind dus niet bij zich houden om hem te beschermen.

    Zodra de vader van het oudste kind iets zou doen(!) om het kind uit deze situatie te halen, zal de moeder onmiddellijk reageren door het kind niet helemáál meer aan hem mee te geven.

    De beide kleintjes lopen hier dagelijks grote emotionele schade door op. De oudste heeft al een enorme spraakachterstand.

    Wie heeft enig idee welke instantie hier (anoniem!) ingeschakeld kan worden door buitenstaanders? Als de moeder merkt dat er op de één of andere manier door iemand (wie dan ook) hulp gezocht wordt… zijn ‘de rapen gaar’, dan loopt het gigantisch en oncontroleerbaar uit de hand!

    Door haar Border-line syndroom zal ze zich altijd en onder alle omstandigheden aangevallen voelen, hetgeen de problemen alleen nog maar kan verergeren.

    Moeilijk hoor…

  • Alkien

    Hallo Marja,

    Je had dit ook op een ander bord gezet. Daar is het verwijderd.

    Je kunt mij mailen kijk maar achter mijn info.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Sab

    Ik weet niet wie je het beste kan inlichten.

    Wat je wel zou kunnen doen: Leg het verhaal voor aan iemand van bureau jeugdzorg hun kunnen je wel vertellen welke stappen naar welke consequenties leiden.

    Ik vind het wel van levensbelang om met zoiets iets te doen.

    Die moeder heeft allereerst hulp nodig. Border line kan zeer gevaarlijk zijn hier heeft ze zeker medicatie voor nodig.

    Ik ken namelijk een moeder die haar zoontje onlangs heeft vermoord. Zij had borderline. Dit wilde ze zelf niet dit deed haar ziekte. Sterkte Marja schreef:

    >

    > Graag zou ik wat willen doen bij de onderstaande situatie. Ik

    > heb alleen geen flauw idee over wat er mogelijk is… zónder

    > de situatie te verergeren!

    >

    > De situatie:

    > - Een moeder van 2 kleine kinderen is officieel zonder woon-

    > of verblijfplaats (woont bij de vader van het jongste kind);

    > - de moeder heeft het Border-line syndroom, is daardoor

    > volstrekt onbenaderbaar en onberekenbaar;

    > - zij “houdt zich schuilt” voor de Dienst Burgerzaken, omdat

    > ze anders achtervolgd zou worden door meerdere schuldeisers;

    > - in ieder geval het oudste kind is doordoor ook zonder woon-

    > of verblijfplaats, nergens ingeschreven dus;

    > - de vader van het jongste kind heeft de moeder 'n paar dagen

    > geleden in elkaar geslagen… in het bijzijn van de kinderen!!

    > - de vader van de oudste heeft geen gezag over zijn kind, dat

    > heeft de moeder (om zelf de ‘macht’ te kunnen houden) nooit

    > toegestaan, deze vader kan en mag zijn kind dus niet bij zich

    > houden om hem te beschermen.

    >

    > Zodra de vader van het oudste kind iets zou doen(!) om het

    > kind uit deze situatie te halen, zal de moeder onmiddellijk

    > reageren door het kind niet helemáál meer aan hem mee te geven.

    > De beide kleintjes lopen hier dagelijks grote emotionele

    > schade door op. De oudste heeft al een enorme

    > spraakachterstand.

    >

    > Wie heeft enig idee welke instantie hier (anoniem!)

    > ingeschakeld kan worden door buitenstaanders? Als de moeder

    > merkt dat er op de één of andere manier door iemand (wie dan

    > ook) hulp gezocht wordt… zijn ‘de rapen gaar’, dan loopt

    > het gigantisch en oncontroleerbaar uit de hand!

    > Door haar Border-line syndroom zal ze zich altijd en onder

    > alle omstandigheden aangevallen voelen, hetgeen de problemen

    > alleen nog maar kan verergeren.

    >

    > Moeilijk hoor…

  • spang

    Alle personen met Borderline over 1 kam scheren!:(

    Deze mensen hebben ten eerste niet allemaal medicatie nodig en zijn ook niet allemaal tot moord in staat. Kom op zeg!

  • spang

    Dergelijke uitlatingen zijn zeer gevaarlijk:o

  • Alkien

    Ben ik met je eens spang. Medicatie kan meer schade aanrichten dan men denkt.

    Dergelijke medicatie kan zelfs leiden tot suicide.

    Helaas is niet iedereen ervan op de hoogte. En velen willen het dan ook niet aannemen. :(

    Jeugdzorg en Psychiatrie kunnen daarentegen ook heel erg dicht bij elkaar liggen, waardoor er een soort van samenspel gaat plaatsvinden en de “client” niets meer in te brengen heeft.

    Ik zou S dan ook willen adviseren eens op mijn sites en weblog te gaan lezen.

    Daar staat enorm veel info op omtrent medicatie etc.

    Groet,

    Alkien.

  • spang

    Je bent trouwens zélf verantwoordelijk voor je daden ook al heb je Borderline! Dit deed haar ziekte niet, dit deed zij zelf.

  • spang

    Inderdaad het is echt troep, ik heb verscheidene middelen geprobeerd en ik werd van alles ziek (koorts etc) en kwam vele kilo's aan. Nee dank je;)

  • Alkien

    Precies spang. Zelfinzicht en af en toe eens in de spiegel kijken, kan vaak wonderen doen.

    Dat kun je allemaal leren, maar men moet er wel voor open staan in plaats van de easy way out te kiezen. Die laatste kan inderdaad behoorlijk gevaarlijk zijn. ;)

    Groet,

    Alkien.