problemen met jeugdzorg

  • family van riet

    wij heben 14 maanden voor ons kleinkind gezorgd omdat moeder mijn dochter even niet voor haar kon zorgen. wij hebben al die tijd om hulp gevraagd omdat onze kleindochter problemen had met inslapen. na dertien maanden kregen wij hulp van tien voor toekomst die ons foute suggesties gaf wat het nog erger maakte .de eerste suggestie was om wierookstokjes bij het naar bed gaan aan te steken zij vertelde onze kleindochter uitgebreid dat zij hiervan direct in slaap zou vallen . dat hebben we geweten .het probleem was juist dat ze niet in slaap wildevallen. omdat ze geloofde dat ze echt in slaap zou vallen heeft ze zichzelf geslagen om wakker te blijven. wij hebben dit met een therapeute besproken zij zou dit bespreken met de kinderpsychiater maar vond het niet goed als onze kleindochter bij ons werd weggehaald waar wij erg bang voor waren . wij zouden drie dagen later horen wat voor hulp wij zouden krijgen, wij moesten met onze kleindochter op maandag naar het riagg komen, en kregen haar niet eens meer mee naar huis , wij hadden genoeg puin geruimd was het antwoord van de kinderpsychiater. wij moesten repeteren om tegen onze kleine te vertellen dat zij niet meer mee naar huis mocht ik heb geen afscheid van haar kunnen nemen ik stortte in . wij vechten nu al meer dan een jaar om haar terug in de familie te krijgen. je komt er niet door alles wordt verdraaid er worden valse rapporten opgesteld wij zijn al een jaar bezig alleen nog maar voor een second opinion wat jeugdzorg niet toestond maar nu wel gaat gebeuren. de weg is lang het zijn hele kleine stapjes het kost te veel tijd iets wat schadelijk kan zijn voor het kind.

  • spang

    Ik heb ook problemen met het Riagg gehad, door de gezinstherapeut werd gezegd “als ze geen respect voor je heeft dan moet je dit en dit van haar afpakken” en op hetzelfde tijdstip werd er door haar therapeute tegen mijn dochter gezegd dat ze het niet moest pikken dat ik haar (bijvoorbeeld) telefoon en c.d's van haar afpakte(ze deed rare dingen op de computer en buiten en had totaal geen respect voor mij). De gezinstherapeut opperde zelfs dat ik haar geen eten meer moest geven :? en haar kleding niet meer moest wassen, gelukkig heb ik dát nooit gedaan want later konden we op mattje komen vanwege het afpakken van die telefoon etc. en of we dat normale straffen vonden:? ze hadden mijn dochter al lekker opgestookt dat ze van huis weg moest lopen dan zou ze daarna naar de hemel op aarde gaan===> het ktc. Daar zou het zo geweldig zijn (ahum). Wij kregen haar dus ook niet meer mee, ze hadden achter onze rug om met haar gebeld (naar haar school) en ze hadden aan haar gevraagd of ze nog steeds naar het ktc wilde gaan, ja dus. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben haar bij een vriendinnetje weggehaald (was zgn. professionele opvang volgens het Riagg, later bleek dat ze nergens plek hadden in de opvang) we hebben haar weer terug in huis genomen, het Riagg was weer aan het stoken, ze heeft nog even bij familie gewoond waar het ook niet ging, weer naar huis, en weer ging het niet, toen is ze weggelopen, ze heeft een jaar in een leefgroep gezeten en nu woont ze in een ktc, waar het helemaal niet zo fijn en geweldig blijkt te zijn.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en succes toe.

    Groetjes.

  • family van riet

    heel hartelijk bedankt voor je reactie wij wensen jou ook heel veel succes en veel sterkte toe groetjes

  • spang

    Dank u wel:)

  • jacki

    door strijden

    die verhalen waar ze alles in verdraaien ken ik al jaren

    nu ligt mijn klachten al bij de ombudsman en hopelijk doen zij er nu wat mee

    zij zijn de enige die als ergeen andere oplossingen meer zijn je kunnen helpen

    ik wens jullie heel veel sterkte toe in de strijd

    jacki

  • family van riet

    beste jacki wij willen je bedanken voor je reactie op onze verhaal.

    wij wensen je heel veel serkte to in je strijd met jeugdzorg

    family van riet

  • Diana

    Ik leef zo met u mee echt waar ik wens u veel sterkte voor de komende tijd en geef niet op ze is het waard blijf knokken dat doe ik ook.

  • Alkien

    Heel herkenbaar. Grootouders worden over het algemeen op de laatste plaats gezet. En hebben geen enkele inbreng.

    Rapportages worden inderdaad vol met leugens aan elkaar gedraaid maar u kunt er iets aan doen.

    Ik wil u graag vertellen wat de mogelijkheden zijn. Mailt u mij maar als u daar behoefte aan heeft.

    Groet,

    Alkien.

    CGJ

    ( Contactgroep Gedupeerden door Jeugdzorg).

  • family van riet

    heel graag hoe doen wij dat contcontact op nemen met u

    alvast bedankt

  • Alkien

    Schrijft u wanneer u tijd heeft naar : cgj@helpt.nl

    Ik zal zien wat ik voor u kan doen.

    Groet,

    Alkien

    CGJ