twijfel

  • the fara

    mijn dochter (13) heeft behoorlijke aanpassingsproblemen met sociale contacten bv. op school. nieuwe situaties maken haar vaak erg bang. thuis en bij bepaalde mensen voelt ze zich erg op haar gemak, maar 5 dagen op school maken haar erg ongelukkig. nu was ik van plan jeugdzorg in te schakelen, voor een training om haar weerbaarder te maken. maar als ik hier de verhalen lees slaat de twijfel echt toe.

  • Meg

    Als je Jeugdzorg inschakeld dan word je doorverwezen naar andere instanties zoals bijvoorbeeld het Riagg, maar je hebt wel gelijk een dossier bij Jeugdzorg. Misschien worden er assertiviteitstrainingen gegeven bij u in de buurt? Of mischien kan ze praten met maatschappelijk werk of een vertrouwenspersoon op school? Ik zou, zo lang als het kan, Jeugdzorg buiten de deur houden. Veel succes!

  • jacki

    lieve hemel doe dat nooit

    zewerken zo gemeen dat ze alleen maar willen dat het kind uithuis geplaats word en dan zie je het niet meer terug

    dan zijn julie degene die haar slecht behandelen

    doe het niet er zijn genoeg andere psychologen die het kind kunnen helpen

    er zijn echt wwaar vele inbstanties

    maar kijk uit voor jeugdzorg ben niet voor niks bezig met de ombudsman vanwege alle leugens

  • yoyo

    heel goed advies jacki……NOT!!!

    Dankzij dit soort stemmingmakerij kloppen veel mensen veel te laat aan bij de hulpverlening met alle gevolgen van dien. Dat jij zulke slechte ervaringen hebt, wil niet zeggen dat Bureau Jeugdzorg slecht is, het zegt misschien meer over jouzelf?

  • Diana

    Zoek het particulier op echt doen het kost wat geld maar je heb dan wel zekerheid . BJZ zit met onder bezetting dus de mensen die ze in dienst hebben kunnen zelfs onbevoegd zijn. Het is niet voor niets dat ze geen nieuwe mensen kunnen vinden voor BJZ. Er zal een uitzondering tussen zitten maar dan moet je wel net geluk hebben.

  • spang

    Jacki raadt andere hulpverleners aan en Jeugdzorg af, ze wijst dus niet álle hulpverlening af. Regelmatig lees je dat slachtoffers van familiedrama's bekend en/of in behandeling waren bij Jeugdzorg, dan is er toch iets misgegaan bij deze hulpverleningsinstantie. Gezinsvoogden hebben over het algemeen de zorg over ca.25 gezinnen, dan kún je je werk ook niet naar behoren doen.