pleegkind

  • Ike

    Hallo, ik heb er een zoon van 15 jaar bij. Dit kind had het vrezelijk thuis en de situatie is al jaren bekent bij jeugdzorg, waar overgens niet al teveel aan gedaan werd. Deze jongen liep met de gedachte rond om een eind aan zijn leven temaken, er was en is al zoveel gebeurt in zijn jongen leventje. Doormiddel van een net werkplaatsing ging het vrij vlot dat deze jongen bij ons kon komen wonen, wij hebben genoeg liefde en aandacht nog over voor deze jongen. Hij kwam met een tasje oude vieze versleten kleren aan en woog nog net geen 45 kilo en is 175 lang, donkere kringen onder zijn dove trieste ogen. Nou je hart draait wel even 10 keer om hoor als je dan naar je eigen kinderen kijkt. De kleding kon je zo weg gooien, dus alles nieuw aangeschaft van schoenen tot broeken onderbroeken sportkledeing enz enz en er moest een bed komen met matras en een dekbed, overtrekken, werkweek schoolspullen enz enz. Wij hebben alles zelf betaald ongeveer 1300,- euro, daarvoor hebben wij onze spaarcenten moeten aanbreken en daardoor dit jaar niet op vakantie kunnen gaan. We werden over gedragen aan Lindenhout, uiteindelijk na een maand of 3, door zelf tebellen komt er een hulpverlener, alles weer verteld en hop ze neemt ontslag en ja hoor weer een andere hulpverlenner, weer allles verteld over hoe het allemaal is gegaan en ondertussen zijn wij getoetst door de kinderrechter of deze jongen hier mag blijven, ja was het antwoord nou gelukkig maar! Wij zijn zijn pleegouders geworden en tot mijn grote verbazing is er een financiele wegwijzer voor pleegouders. Wij dit allemaal gelezen en wat denk je kan best wel een aantal bijdragen krijgen voor mijn pleegzoon, buiten de maandelijkse bijdragen, zoals een fiets, schoolspullen, schooluitje, enz enz

    Nou wij wilde daar wel even gebruik van maken natuurlijk en wat denk je sorry bent een vrijwillige plaatsing en u heeft nergens recht op u kunt het zelf betalen of bij zijn vader aankloppen, nou die werkt maar 15 uur van een kale kip kan je niet plukken hoor!!!!.Kortom wij mogen alle lasten dragen en liefde, geborgenheid geven, zorgen dat deze jongen op het goede pad komt en blijft en werkt aan zijn toekomst, maar voor extra financiele hulp kunnen wij nergens terecht.

    Mijn gevoel zegt dat ik het goed heb gedaan om deze jongen nieuwe kijk op zijn leven tegeven maar financieel doet het mijn pijn in mijn portemonee en ik moet goed voor ogen houden dat ik natuurlijk nog twee kinderen heb, die hun aanpassen aan de situatie maar dat ik wel eens moet zeggen, nee dat kan ik nu niet voor je kopen, dat doet mij verdriet.

    Vindt het niet raar dat er zo wijnig pleeggezinnen zijn!!!! Terwijl er weer heel wat van de regering geschonken wordt dit jaar.

  • jacki

    pleegzorg en jeugdzorg zijn twee oplichtersbendes

    allebei geld zat

    maar je kunt niet aankloppen bij de socialeverzekeringsbank voor kinderbijslag

    jij verzorgt hem

    en desnoods bij de gemeente

    sterkte ermee

    wel goed van je dat je die jongen zo goed opgevangen heb

    jacki

  • Ike

    Ik ga het overal uitzoeken, maar al die regels kloppen geen moer van.

    Verzorgers en of pleegouders die zo iets ook meemaken of hebben meegemaakt,

    hebben jullie nog tips voor mij.

    Voor die jongen ben ik er, wij beschouwen hem als een eigen zoon, het lijkt wel of hij al jaren bij ons woont, het is een schatje.

    Moet je kijken hoeveel geld er weer wordt geschonken door de regering, maar wij kunnen overal naar fluiten. Ik hoef het geld niet dat is voor de jonge man die heeft vanalles nodig.

    Ze zggen wel zo mooi we zijn er voor het kind nou de hulpverlening moet voor hem nog opgang komen, hij woont hier nu ruim 7 maanden, vindt het erg.

    Ike