kindje woont bij opa en oma

  • naatje

    hallo,

    ik wil graag wat informatie krijgen over het volgende…

    ik heb iemand leren kennen en hij heeft een dochtertje van 6 jaar. de moeder is een paar dagen na de bevalling overleden. hij heeft haar toen anderhalf jaar zelf opgevoed, maar na die tijd ging het een beetje de mist in. hij kreegn geen uitkering, want geen enkele instantie wist wie hem moest betalen, hij liep in de ziektewet eerst. daarna is hij toen bij zijn schoonouders is huis gaan wonen en een beetje op het slechte pad geraakt, waardoor hij 11 maanden vast kwam te zitten. zijn dochtertje is toen bij opa en oma gebleven. zij hebben geprobeert de voogdij van hem af te pakken, naar zijn zeggen is dat niet gelukt. maar wat nu het geval is, hij werkt sinds twee jaar weer, heeft een vast woon adres. maar nu blijkt dat hij niet zomaar zijn dochter bij hem in huis kan nemen omdat zijn schoonouders dat ze hebben geregeld. hij is laatst bij jeugdzorg geweest en nu komen ze met een regeling dat hij haar maar 1 keer per 4 weken mee mag nemen een dagje. ze doen nu extra dwars omdat hij een vriendin heeft, want voor die tijd mocht ze gewoon mee en bleef ze ook wel eens bij hem slapen. nu mag dit alles niet meer en dit hebben ze ook weten te regelen via jeugdzorg. hij was toen dertijd in de veronderstelling dat ze het goed met hem voor hadden, dus dit had hij niet zien aankomen. hoe gaat zoiets in zijn werk dan, dat dit zo kan gebeuren, dat hij zijn eigen kind niet meer meekan nemen wanneer hij wil?

    en welke wegen moet ie bewandelen om dat voor elkaar te krijgen?

    ik hoop hier graag antwoord op te krijgen.

    groetjes nathalie

  • Peter

    Hoi,

    in de nabije omgeving is ook ongeveer zoiets gebeurt.

    Als opa en oma kunnen aantonen dat ze voor het kind een bepaalde tijd hebben gezorgd, hebben ze bepaalde rechten.

    Dat ze het bij een instelling hebben aangekaart dat vader vast heeft gezeten en een moeilijke periode had, is een misselijkmakend geniepig gedoe!!!!!!!

    Ga na of het kind graag bij vader(en vriendin) is. Vaak als er zo'n spelletje door mensen wordt gespeeld, in dit geval door opa en oma, hoort het kind natuurlijk veelal ‘slechte’verhalen over vader(en vriendin) wat ook niet ten goede komt in de groei naar vader toe.

    Ik zeg niet dat het gebeurt, maar heb het wel vaak zo zien gebeuren.

    Lata vader naar jeugdzorg of maatschappelijk werk(st)er gaan om dit onder de aandacht te brengen.

    Hoelanger ie wacht, des te moeilijker wordt het om het contact uit te breiden.

    Laat hem nagaan in hoeverre opa en oma dit hebben kunnen doen, en of dit wel mogelijk is/kan!

    Succes!!

  • Will

    Laat hem a.u.b. jeugdzorg er uit laten, die deugen van geen kanten.

  • Peter

    Will schreef:

    >

    > Laat hem a.u.b. jeugdzorg er uit laten, die deugen van geen

    > kanten.

    Dat kan wel zijn Will, maar je meot zoiets officieel aanpakken, anders trek je helemala aan het kortste end. Daarom ook mijn voorstel om er met maatschappelijk werk er over te praten, maar ik denk dat je automatisch bij jeugdzorg terecht komt.

    Tis helaas niet anders, as je niet op goede voet leeft met die mensen om het goed te kunnen regelen.

    Neemt niet weg dat ook ik(wij) geen goede ervaring hebben met jeugdzorg(de eikels)