kleindochter

  • Will

    Via de prikpagina Jeugdzorg wil ik graag iets ter berde brengen waar ik als oma ontzettend mee zit.

    Mijn zoon is getrouwd met een Ambonnese vrouw, en zij hebben 2 kinderen. Een dochter van 5 en een zoon van 2 1/2 jaar.

    Om mijn kleindochter gaat het nu. Zij is als zij bij mij is een ontzettend lief kindje, maar thuis maakt zij de wet uit als zij alleen is met haar moeder.

    Ook terroriseert zij haar moeder en broertje, en mijn schoondochter weet hier niet mee om te gaan. Mijn kleindochter krijgt in alles haar zin. Eten doet zij nauwelijks. Rijst met kip, macaroni met kaas en af en toe een stuk piza, en als enige groente eet zij komkommer.

    Zij krijgt dus nauwelijks voedingsstoffen binnen die een kind zo hard nodig heeft. Zij drinkt geen melk maar aanmaaklimonade.

    Ik maak mij grote zorgen om de toekomst van dit kind. Ook schopt en slaat zij haar moeder en broertje. Het is menigmaal voorgekomen dat mijn kleinzoon een blauw oog had, blauwe plekken e.d. En steeds was hij dan gevallen.

    Ik wil en mag mij hier niet inmengen, want het is hun probleem, mijn zoon heb ik er wel een keer op aangesproken wat er van hun dochter terecht moet komen, kreeg ik als antwoord dat zien we dan wel weer.

    Maar dit kan toch zo niet verder gaan?

    Nu weet ik niet of ik op het juiste adres ben belandt, maar ik hoop wel dat er iemand gevonden kan worden die mijn kleindochter een halt kan toeroepen, en ook de eetkwestie opgelosd kan worden.

  • werkende moeder

    hallo will

    ik heb uw verhaal gelezen

    en het is voor mij erg herkenbaar.

    alleen ben ik niet de oma maar haar moeder.

    praat er is over met de huisarts misschien dat hij kan helpen.

  • Will

    Dit heb ik tegen mijn zoon ook gezegd, maar hij reageert er gewoon niet op. Ik ben zo bang dat het kind later allerlei tekortkomingen krijgt wat weer ziektes teweeg kan brengen.

    U ook veel sterkte met de dochter

  • werkende moeder

    hallo will

    u kunt zelf ook langs de huisarts gaan en de situatie uit leggen.

    mijn dochter was ook een kleine huis tiran ,alleen als er andere

    mensen bij waren was ze een engeltje ( zij heeft 2 gezichten)

    mensen geloofde mijn verhaal niet totdat ze ook drift aan vallen

    kreeg als er andere bij waren .

    ik was zelf al jaren op zoek naar hulp ,stond overal op wachtlijsten.

    toen ik er bijna aan onder door ging is mijn zus naar haar huisarts

    gegaan ( die ons niet kent)

    en het balletje is toen gaan rollen.

    ik heb inmiddels hulp ( niet via jeugdzorg)

    en hier gaat het gelukkig een stuk beter.

    wij hebben nog een lange weg te gaan maar er is nu weer hoop.

    ik hoop dat een huisarts iets voor u kan doen

    heel veel sterkte