hallo mensen,

ik heet natasja en ik ben 17 jaar oud.

sinds mijn 13e kreeg ik een gezinsvoogd, vanwege dat mijn vader een alcholist is en in een afkickkliniek woonde, en mijn moeder een niet aangeboren hersenletsel had.

toen mijn ouders op mijn 12jarige leeftijd gingen scheiden, ging der bij mij wat mis. een halfjaar nadat ze gingen scheiden moest mijn vader na een afkickkliniek en mijn moeder zat eigenlijk dag en nacht achter de computer (onlinepokerverslaafd).

met mijn vader had ik 2 jaar geen contact, en mijn moeder was moeilijk te bereiken, daardoor ging ik de mist in. ik hing tot snachts heel laat op straat, en mijn omgeving was bang dat ik in de loverboy kwam.

op mijn 14e zijn wij verhuisd, het ging goed met mij en met mijn moeder, ik had geen contact meer met slechte vrienden, ik hing niet meer tot snachts opstraat, maar een jaar na onze verhuizing werd ik uit huis geplaatst, toen kreeg ik te horen; jij doet dit niet goed en dat doe jij niet goed blablabla.

na 2 jaar op een woongroep gewoond te hebben woon ik nu sinds maart weer thuis.

ik heb een baantje bij de jumbo, ik volg een opleiding als administratief medewerker niveau 2, mijn vader is uit een afkickkliniek, en met mijn moeder gaat het fantastisch.

alleen heeft mijn gezinsvoogd van bureau jeugdzorg tegen mij gezegd in maart waar 10 getuigen bij zaten, dat zij in oktober niet meer de ots zou gaan verlengen.

nu zijn we 2/3 maanden verder, en nu zegt ze ineenx ik ga de ots wel verlengen, want het ligt aan je moeder, op jou ben ik trots zegt ze dan.

maar mijn moeder heeft geen problemen meer, ze staat sochtends met me op, terwijl ze dat nooit deed, ze kookt ze doet de was, ze kan nee tegen mij zeggen.

maar nu heb ik aankomende dinsdag een recht zaak voor de verlening van de ots. mijn moeder mijn vader en ik gaan er absoluut niet mee akkoord, maar mijn gezinsvoogd vind het noodzakelijk dat de ots nog verlengd wordt tot mijn 18de, terwijl mijn ambulante begeleiders ook vinden dat er geen ots meer nodig is.

wat kan ik doen zodat ik dinsdag deze rechtzaak kan winnen?

en wat vinden jullie ervan aan de hand van mijn verhaal, ots verlengen voor een jaar? of de ots ervan af?