Bezorg om de juiste manier van aanpak van BJZ waar je bijna machteloos tegen sta.

Hallo,

Ik wilde zelf ook even reageren op de werkwijze van BJZ.

Dat hun werkwijze alles behalve kindgericht is en ook niet erg professioneel.

De gesprekken die hun voeren met ons als ouders zijnde verlopen erg intimiderend.

Ik heb zelf nu een aantal gesprekken gehad met hun betrefd de bezoekregeling en de op heb al meerdere malen zware dreigementen van hun kant naar mij toe gericht gekregen.

De dreigementen zijn in mijn ogen nogal zwaar te noemen dat als je als moeder zijnde vecht voor het beste voor je kindjes.

Ze dwingen mij om mijn ex terug binnen te laten in mijn huis en dat ik in het belang van de kinderen dat moet doen en dan gezellig een bakkie koffie moet gaan zitten drinken met hem.

Terwijl er in het verleden vele mishandelingen zijn gebeurt met slagen en verwondingen naar mij toe.

Mijn ex is hiervoor al veroordeelt voor een rechtbank.

En als ik dat dan weiger te doen omdat ik bang ben van mijn ex omwille van zijn onvoorspelbaarheid.

Dan krijg ik tijdens de gesprekken met de voogden van BJZ even naar mijn hoofd gegooid dat ik een arrogante houding heb omdat ik hieraan niet wil meewerken.

En zegd de voogd dat hij zich erg begint te irriteren aan mijn standvastige houding omdat ik mijn ex dus niet niet meer in mijn huis toe laat en dat alleen maar

omwille van de reden dat er in het verleden dingen zijn gebeurt zoals slagen en verwondingen,psychiche mishandelingen en ook lichamelijke mishandelingen.

Die dingen moest ik maar aan de kant schuiven want dat is nu in het verleden en moest ik maar niet meer over blijven zeuren.

En dan vervolgens dreigd de andere voogd in het gesprek dat als ik niet bijdraai zoals zei dit zouden willen dat ik er dan even rekening mee moet houden dat er een OTS is en dat zei anders wel even via de rechtbank andere maatregelen zullen laten nemen.

En als ik dan vraag wat zei hiermee bedoelt dan krijg ik als antwoord “dan zullen wij via de rechter de kinderen uit deze situatie laten halen”want wij hebben de OTS over uw kinderen dus".

En hieruit maak ik dus echt een zeer bittere ondertoon uit op dat zei even de kinderen zullen gaan afnemen van mij als moeder zijnde.

Wat ik dus ook als een dreigement zie.

En wat in mijn ogen al helemaal geen woorden zijn die mensen in hun mond horen te nemen die werken bij een instantie die zorg moet dragen voor kinderen hun welzijn.

Want het welzijn van kinderen is dus NIET ze weg halen bij een GOEDE MOEDER omdat zei bezorgd is en beschermend is omdat zei weet tot wat haar ex in staat is als persoon zijnde en dat zei hierdoor bij haar standpunt blijft en die persoon dus nooit meer vertrouwd om in mijn huis toe te laten.

(Mijn ex kan je denk wel goed spiegelen aan een zwaar narcistis persoon oftewel een wolf in schaapskleren.)

Want wie kan mij verplichten dat ik mijn ex die mij jaren lang Lichamelijk en psychisch mishandeld heeft en hiervoor veroordeelt is.

Om die persoon in mijn huis terug binnen te halen en daar koffie mee te gaan zitten drinken.

Ook vind ik het erg vreemd dat altijd als ik aan kom voor een gesprek dat mijn ex meestal al binnen zit in de spreekkamer terwijl het normaal gesproken dus eigenlijk de bedoeling is dat eerst de 2 ouders samen aankomen bij de receptie en dan vervolgens samen binnen gaan in de spreek kamer waar het gesprek zal plaats vinden.

En deze werkwijze is volgens mij om misverstanden van partijdigheid te voorkomen.

Dit gebeurt dus niet in mijn geval en twijfel ik dus heel erg aan de onpartijdigheid van de 2 voogden van bjz tijdens de gesprekken die plaats vinden met mijn expartner.

Is dit de manier van aanpak ?

dreigen met kinderen uit huis te laten plaatsen als je niet in hun straatje meeloopt.

Kinderen een goede thuisbasis ontnemen en een goede moeder.

En dit alleen maar om hun stempel van macht even duidelijk te maken en neer te zetten.

Dit zou een zeer goed agenda punt moeten zijn in de tweedekamer besprekingen om mensen in zulke instanties te screenen op hun werkwijze of deze correct zijn en volgens de regels verlopen.

Want ze spelen hier geen spelletje stratego maar met het leven en het geluk van mensen,kinderen en gezinnen !!!

En zei zijn nooit de verliezers door hun macht spelletjes maar het zijn de kinderen en de mensen die het het beste met deze kinderen voor hebben meestal die ten prooi vallen van hun macht misbruik.

EN DIT IS ZEKER IETS WAT IN ONZE TOEKOMST IN ONS LAND EENS MOET GAAN STOPPEN DAT IS MIJN MENING.

Wie kan mij helpen met advies hoe je met dergelijke wanpraktijken om moet gaan en je hierin staande houden als bezorgde moeder.

Een bezorge moeder

ookeenmama