Vlucht Voor BJZ!!En doe het onmiddelijk!

  • moedervan4

    scolopendra,

    wat ik me dan afvraag…… je kan toch niet je kinderen zomaar vanuit nederland mee nemen naar belgie?

    als ze onder ots staan zou het kunnen als je idd directe medewerking krijgt uit belgie met jeugdzorg daar…

    maar als ze niet meer thuis wonen en als je de ouderlijke macht niet meer hebt…..dan kan dat toch niet……staan ze meteen op de stoep voor ontvoering toch?

    anders kan ik meteen me spullen pakken

  • gereij

    Nee, dat kan idd niet.

    Je moet wegwezen voordat de uhp en ots wordt uitgesproken.

    Een uitspraak van de rechtbank is 3 maanden geldig. Dus zodra je die uitspraak op de deurmat hebt moet je wegwezen.

    Als je geen gezag meer hebt kun je het helemaal wel schudden.

    Ik weet niet hoe lang je het gezag al kwijt bent, maar ik werd vandaag geattendeerd op BW1 art 377e. Ik heb zelf nog niet gekeken, maar misschien zitten daar mogelijkheden om toch nog iets gewijzigd te krijgen.

    Geen gezag meer hebben heeft één voordeel: je hoeft geen LBIO meer te betalen.

  • ikhouvanjou

    beste forumbezoekers,

    ook wij zijn gevlucht naar belgie. de keuze om te vluchten was snel gemaakt. zeer onterecht werd er een ots en uhp

    voor onze kinderen aangevraagd. dat het ons ooit zou overkomen was een grote schok voor ons. dat het allemaal om

    geld draaide was snel duidelijk. een eerlijk proces in de rechtbank zouden we zeer waarschijnlijk ook niet krijgen.

    nog voor het starten van het onderzoek door de rvdk waren wij verhuisd!!

    het bleek de juiste beslissing. later kregen wij via de advocaat het dossier/onderzoeksrapport van de rvdk te lezen. het

    stond vol onwaarheden, leugens en verdraaide waarheden.

    de eerste maanden waren niet makkelijk. wij waren immers ons thuis kwijt.

    MAAR; vandaag hebben wij onze verblijfskaarten gekregen. niemand kan ons iets maken! de kinderen kunnen in alle vrijheid

    en rust opgroeien. geen stress meer in huis omdat er vervelende telefoontjes of dreigingen binnen komen van bjz.

    belgen zijn hele rustige en vriendelijke mensen. kinderbijslag is er stukken hoger, de huizenprijs veel lager, zo ook de zorgverzekering kost bijna niets. bij de belgische jeugdzorg kan je met een gerust hart aankloppen. voor hun heb je niets te vrezen.

    maar het allerbelangrijkste; onze kinderen zijn veilig!

    heb je ook het plan om je koffers te pakken? heb je vragen of advies nodig? mail gerust! knok voor je kinderen!

    joyce

  • Claudia71

    dat vroeg ik me dus ook af, koffer van mn zoon staat al klaar! ik zou graag willen weten of het mogelijk is te vluchten zonder problemen in het nieuwe land te krijgen.

  • ikhouvanjou

    hallo claudia,

    als je naar belgie wilt verhuizen en je hebt geen ots of uhp, kan je zonder problemen verhuizen. op het moment dat je ingeschreven bent bij de immigratiedienst ben je in principe veilig. als de woonstcontrole geweest is ( een wijkagent die komt kijken of je daadwerkelijk op het adres woont) is je inschrijving in belgie definitief. bjz en rvdk heeft dan geen enkele bevoegdheid meer! voor de belgische jeugdzorg hoef je niet bang te zijn! voor hen heb je niets te vrezen.

    ook met een ots zijn er wel mogelijkheden om te verhuizen. de ots zal dan wel overgenomen worden in belgie. maar zoals ik al zei, comité bijzondere jeugdzorg is een instelling waar

    je helemaal niet bang voor hoeft te zijn. je moet het wel heel erg bont maken wil de jeugdzorg in belgie besluiten om je kind af te nemen.

    als je serieus hulp zoekt mbt je verhuizing, google dan eens, je mag me ook mailen. joyce

  • karima37@live.nl

    als je wilt verhuizen naar belgie wat is dan beter om te gaan wonen in een grote of kleine stad zijn er dames die mij kunnen helpen

  • ots is kindermishandeling

    joyce, ben zo blij voor jullie!! mijn beide kinderen zijn uithuis eerst mijn dochter in december 2010, zij is nu 12 en zit in pleeggezin in dronten. mijn zoontje van 11 zit in instelling in de buurt, hij heeft adhd. het zijn schatten allebei, maar ze gaan hier helemaal kapot aan. ik ga verhuizen naar een andere lokatie in mijn stad…moet ik gewoon zorgen dat ik niet sta ingeschreven daar? of kunnen ze via bijv bank of telefoonmaatschappij toch achter mijn adres komen??? zit er aan te denken de kinderen te ontvoeren en gewoon maar een dag naar belgie te gaan en van daaruit te bellen dat we zijn geemigreerd. help mij alsjeblieft met advies. word gek hier.

  • W41

    Nou, zo werkt het niet hoor.

    Allereerst moet je een telefoonkaartje hebben die niet op je naam staat (Aldi). Je moet voldoende contant geld hebben om je een tijdlang te kunnen redden zonder dat je moet pinnen. Dan moet je vantevoren onderdak regelen en mensen die je kunt vertrouwen.

    Je kinderen zullen naar school moeten en waar kunnen ze terecht?

    België heeft een uitleveringsverdrag met België, dus het zal niet makkelijk zijn. Je kunt op de site vh ministerie van buitenlandse zaken vinden met welke landen Nederland geen uitleveringsverdrag heeft.

  • chihuahua

    wij hebben al 5 jaar te maken met bjz. we zijn eraan gekomen doordat er 5 jaar geleden een onterechte melding bij het amk is gedaan door buren pesterijen. mn 2 jongens van 5 en 9 hebben volgens bjz allerbij een gedrag stoornis. de oudste pdd.nos en de jongste odd. we hebben traject na traject moeten volgen tot nu nog steeds. ze komen steeds weer met wat anders aan. ook zou het allemaal niet veilig zijn, en bla bla bla. dit spreekt de school gelukkig tegen. nu vonden ze dat er na 5 jaar geen vooruitgang met het gedrag van mn kinderen is, en moesten we nu weer in een nieuw traject. dit heet pgb en duurt 3 tot 6 maanden en is 3 keer in de week van 9 uur s'morgens tot 15:00 uut s'middags. dit heb ik gezegd dat ik niet wilde doen, omdat het ons te zwaar is. nou nog geen 2 weken later vond bjz dat ze een ots hebben aangevraagd en er een onderzoek werd gestart door de raad! en dat terwijl we al 5 jaar overal aan meegewerkt hebben! nou het onderzoek is inmiddels afgerond en de raad heeft gisteren gebeld en vertelde dat zij een erg pittig gesprek hebben gehad en tot de conclusie waren gekomen dat er GEEN OTS komt. HEHE GELUKKIG WAREN WIJ!

    MAAR NU KOMT HET… vandaag werden we gebeld door natuurlijk bjz dat er een nieuwe hulpverlener bij ons komt van bjz. wij zijn klaar met die oplichters en zijden dat we dat echt niet nodig meer vinden, en dat we nog steeds met alles bezig zijn om de kinderen zo goed mogelijk te lijden, en alle trajecten af maken, dus geen bjz meer wilden. nou die vrouw heel moeilijk doen van bjz en ik hing de telefoon op.

    NOG GEEN UURTJE LATER… werd er weer gebeld. en ja hoor dat was de raad van kinderbescherming weer die gisteren geen ots heeft uitgesproken. zij vertelde ons dat we gewoon vrijwillig mee moeten werken, zo niet? komt er als nog een ots!!!

    we zijn er nu helemaal klaar mee, en willen het land uit naar belgie. maar hoe moeten wij dit doen? we hebben geen idee waar te beginnen.

    graag heel graag hoor ik je reactie.

    groetjes jola

  • W41

    Tip voor ouders, waar nog geen ots is.

    indien uit het onderzoek zou komen dat er ‘hulp in de thuissituatie’ nodig zou zijn, zorg er dan zelf voor dat die er komt en wacht niet op BJZ: vanaf maart 2011 is het namelijk plicht om voordat een OTS wordt uitgesproken éérst gekeken wordt of ouders zelfhulp hebben gezocht in het ‘vrijwillig kader’! Hulde voor deze rechter die het eindelijk eens duidelijk formuleert!

    zie voor het hele artikel http://dl.dropbox.com

    /u/3224280/Videos%20%2B%20media%20links%20jeugdzorg.pdf blz 23 en volgende