Slachtoffers valse meldingen bij AMK

  • jariska/baby.beach369@live.nl

    OMG beste Valerie05.

    Het is voor elke ouder enorm pijnlijk je kind te verliezen.

    Alleen het gemis al maakt een mens helemaal kapot, ze hebben geen iedee wat er met vaders en moeders gebeurd die niet de kracht hebben eruit te geraken.

    Maar ik vind het nog pijnlijker, als ik denk aan de gedachtes dat me kind als een stuk vuil is behandeld en misbruikt!

    Ik heb erg geen worden voor Valerie05……………………….pfffffffffffffffffft!!!!!!!!!!!

    Ik hoop dat je dochter nu eindelijk gelukkig gaat worden, en de kans krijgt om te gaan genezen!

    Rustig en respectvol met veel liefde eindelijk te mogen genezen!

    God bless your child……………..pffffffffffff

    Dikke knuf.

  • ikblijflieveranoniem

    Hallo,

    ik ben dan een kind dat hier de dupe van is. Ik ben 17 jaar en mijn moeder word niet gepest door de buren maar letterlijk kapot gemaakt. Nu is het de 2de keer dat er een melding over ons gezin is gedaan bij het AMK. Ik heb nog 2 jongere broertjes. Een van 14 jaar en een van 1½. Maar nu moeten ik en mijn broertje van 14 een gesprek hebben met iemand van het AMK.. Alleen.. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

    Ze proberen mijn moeder kapot te maken, maar door hun maken ze hier mij ook kapot mee. Als ze mijn gezin uitelkaar halen.. Dat zou echt mijn hart kapot maken! Waar ze het lef vandaan halen om ook mij en mijn broertjes erbij te betrekken! Mijn moeder heeft mij nog nooooit wat gedaan!

  • fruithapjes@live.nl

    heb ook zo een valse melding gehad van mijn ex vriend. zo raar dat ze niet veilig omgaan met kinderen. ik bedoel als een hulp voor kinderen tegen kinderen wortd gebruikt. dus heeft niemand er wat aan. geen ouder en geen kind en toch wordt het zo zorgeloos toegepsast kunnen ze zulke maatregelen niet beter uitwerken voordat ze ze toepassen. is me echt een raadsel zoiets.

  • svensnijer@hotmail.com

    Journalist zoekt voor boek ouders valse meldingen AMK

    svensnijer@hotmail.com

  • efie

    Beste Sven,

    Ook ik ben aangemeld als moeder van twee kinderen.

    Je mag er vanaf dag 1 bijzijn, heb je het meest heldere verhaal!

    Voor info mag je contact met me opnemen!

    Groeten,

    Efie

  • saskia35

    Zo ik haak even in op dit draadje…..

    Ook bij mij viel 2 dagen geleden een brief op de mat van het AMK er waren zorgen geuit over onze zoon.

    Het betreft een anonieme melding, nou ja zo anoniem…….heel toevallig als je mot hebt gehad met een buurvrouw waarvan je weet dat zij gezinnen stelselmatig na een conflict een hak probeerd te zetten (heeft ze al eens eerder gedaan bij de woningbouw over een blaffende hond die niet blafte, maar toen trok ze ook aan het kortste eind en heeft ze 3 jaar niet tegen me gepraat), maar goed, vandaag zijn de dames geweest.

    De melding……..de vader van mijn zoon, zou stelselmatig drugs gebruiken en er zouden dubieuze personen over de vloer komen……nou ik weet niet waar ze dit vandaan halen……

    Kijk mijn partner heeft 1 vriend, hij is verslaafd, maar goed die wordt opgenomen in een kliniek en komt zo af en toe eens een bakkie doen, meestal als mijn kind op school is om zn verhaal een beetje te vertellen en soms pleegt hij een telefoontje, en er wordt absoluut geen drugs gebruikt, ik weet niet waar ze dit vandaan halen……..dit heb ik ook gezegd hoor, ik ben hier heel eerlijk in kijk misschien denk ik anders, maar een verslaafde blijft in mijn ogen een mens die door enige achterliggende reden aan de drugs geraakt is maakt m dat als persoon slecht nou dat vonden de dames ook niet.

    Wij hebben in het verleden een verslaafde buurman gehad, die uiteindelijk uit zijn woning gezet is, ik heb altijd netjes de zaken gemeld en als er een incident was heb ik altijd netjes de politie en recherche te woord gestaan, ja hoor dat ga ik echt doen als er hier bakken drugs gebruikt worden…..ga ik lekker een uur met de recherche in mijn huis zitten, kom op zeg en ja natuurlijk omdat wij altijd met hem de zaken onderling opgelost hebben door middel van praten was het volgens de buren onze beste vriend…..tuurlijk….hoe kortzichtig kun je zijn.

    Diegene die dit gemeld heeft heeft altijd het hoogste woord maar als het er op aan komt zegt ze niets, maar goed die heeft wel zogenaamd anoniem het hoogste woord bij het AMK……belachelijk.

    Ik heb het AMK toestemming gegeven om inderdaad de school te bellen, de huisarts en de politie, omdat ik weet dat ze daar toch niets vinden, maar ik kan de frustratie zo goed begrijpen van andere mensen, dat door 1 leugen je in een traject verzeild waar je helemaal niet in hoort.

    Ik heb inmiddels wel een advocaat aangeschreven, want die valselijke beschuldigingen hoef ik niet te pikken, maar ik weet dat ik met opgeheven hoofd de deur uit kan en mijzelf recht in de ogen kan kijken, en ik hoop dat diegene die dit gemeld heeft kan leven met de gedachte dat ze een gezin onnodig leed heeft aangedaan…….had ze het maar gevraagd dan had ze kunnen horen hoe het in elkaar zit.

    Ik ben gisteren ook op de school zelf geweest, zij staan volledig achter me en herkenden niets in mijn zoontje dat hij verwaarloosd of mishandeld zou worden, nou de huisarts kom ik voor hem eigenlijk nooit ach ja voor een eczeem klachtje en een voetje tussen de spaken (wat een slechte moeder he) dus ja succes aan het AMK zou ik zo zeggen……..en succes voor diegene die het gemeld heeft daar ben ik nog niet klaar mee (op de nette manier dan).

  • martijnschults78@hotmail.com

    wij hebben iets soorts gelijks gehad met mijn schoonouders , mijn vrouw en schoonouders zijn met bonje uit elkaar gegaan .

    en de reactie van mijn schoonouders was dus elke week een melding te maken voor onze kinderen .

    ook heel dat traject belopen ,van onderzoeken en zo .

    amk moet onderzoek doen , op zich niet zo ramp alleen maar goed dat ze geen risico nemen ,toch

    maar goed ,volgende melding (weer mijn schounouders) weer een onderzoek .EN DAAR BEGINT HET het vorige onderzoek was afgesloten ,maar de rapporten worden dus niet vernietigd maar gewoon zoveel jaar opgeslagen .

    dus wat gebeurden er opeens met “de voorgeschiedenis”in het rapport ……daar stonden opeens alle beschuldigingen uit het vorige rapport, als feit . wij bezwaar gemaakt , en ze hebben ons bezwaarschrift in het dossier gedaan MAAR NIET DE RAPPORTAGE AANGEPAST.

    na een iets langer onderzoek het dossier weer gesloten ,en wij hebben er verder niets meer mee gedaan want wij waren ook blij dat het achter de rug was .

    totdat…….3 de melding .geen amk meer (want na 3 meldingen ga je gelijk naar raad van kinder bescherming) die starten hun eigen onderzoek met als basis…………jawel het foutive rapport van de amk .op dit punt is het dus van bureautje a naar b gegaan en kan er niets meer gewijzigd worden .en we zijn nog steeds niet van jeugd zorg af .we hebben 3 kinderen ,waarvan we blijkbaar voor 1 niet kunnen zorgen (staat in mijn eigen bericht de afloop)

  • GZ

    Helaas moet ook ik hier mijn verhaal doen.

    Het AMK is zo'n vreselijke instantie, je bent als crimineel beter af want dan ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Bij het AMK ben je schuldig en zie maar eens te bewijzen dat je dat niet bent.

    Hier heeft een zgn maatschappelijk werker aan de keukentafel gezeten die letterlijk tegen mij zei: “ik mag jou niet”dat heeft ie dan vervolgens niet in zijn verslag gezet maar wel allerlei onwaarheden. Een van mijn kinderen zou volgens hem een vreselijke aandoening hebben. Manneke heeft al jarenlang platvoeten waarmee ik meerdere malen per jaar naar podo ga maar Laml… had geschreven: KLOMPVOETEN!!!

    Denkt er iemand dat de huisarts die dit verslag heeft gelezen (als het goed is) vragen gaat stellen bij het AMK?Echt niet? Hij heeft me letterlijk gebroken en dat was zijn doel. Ze zijn allemaal elkaars vrienden en houden elkaar dan ook het handje boven het hoofd.

    Deze mannen moeten ontslagen worden zonder enig behoud van uitkering.

    Het lijkt wel of het enige middel tegenwoordig het AMK is, bij buren, scholen en zelfs de huisartsen grijpen naar hjet AMK zonder zelf iets te ondernemen.

    Hoe vaak kwam er vroeger een gezinsmoord voor? Nu het AMK zich overal mee bemoeit slaat de ene na de andere vader en/of moeder door en willen ze hun kinderen behoeden voor een toekomst met het AMK. Als je ooit met het AMK in contact bent geweest dan kun je iets begrijpen van hun daad.

    Als ik zie hoeveel ellende er geschreven wordt over zgn hulpinstanties?? Meer kwaad dan goed maar daar zijn de werknemers het natuurlijk niet mee eens. Die doen goed werk zoals ze zelf zeggen. Maar dat goede werk is zo relatief. Iedereen vindt dat ie goed werk doet, toch?

  • bob.ayco1@hotmail.com

    Hallo

    Ik lees hier allemaal verschikkelijke verhalen.

    Ook zijn wij helaas slachtoffer geworden van het AMK. Mijn schoonvader vondt het namelijk nodig om een melding te doen. En waarom hij kan het dus niet hebben dat hij haar niet meer mag zien omdat wij het contact hebben verbroken.

    Op een dag werden wij gebeld door het Amk, er is een melding binnen gekomen. Ik zat met mijn oren te klapperen op de bank.

    die man aan de telefoon zei dat de melding door de vader van mijn man is gedaan.

    Ik ben hier zo van geschrokken en heb de telefoon aan mijn man overgegeven ik was als de duivel.

    De melding ging over dat het hier een zooitje zou zijn en mijn kind zou alle zorg onthouden worden.

    En waarom ons kindje heeft een slechte start gemaakt toen zij geboren werdt. zij wilde niet groeien en wilde dus ook niet eten en ook hadt zij wat probleempjes met haar darmpjes. Hier zijn wij met haar naar de kinderarts gegaan. Ik stond er zelfs op dat zij werdt gezien door de kinderarts. We mochten eindelijk naar het ziekenhuis met ons kleine meisje. zij is helemaal nagekeken en bleef zelfs onder toezicht van de kinderarts tot begin september dit jaar. we lopen nu al iets langer dan een halfjaar met haar bij de kinderarts. De kinderarts vermoedde een koemelk allergie en zij kreeg hiervoor speciale voeding. en ons meissie groeide ineens als kool.

    tot een paar maanden geleden.

    ze werdt opeens heel erg ziek 40,2 koort en wilde ook niet meer eten en ontroostbaar huilen

    wij hebben de huisartsenpost gebeld en het verhaal uitgelegt. we moesten direct komen. hebben wij dus ook gedaan de kinderarts kwam ons gelijk tegemoet en vondt het nodig om haar op te nemen om uitdroging te voorkomen.

    Mijn moederhart klapte ineens dicht en de tranen stroomde en stroomde.

    na verder onderzoek bleek dus dat mijn kindje een dubbele oorontsteking hadt en ook een voorloop van de waterpokken. dus zij was harstikke ziek. 'Dus hoe komt mijn schoonvader erbij dat wij ons kind zorg onthouden?

    Toen kwam het AMK op huisbezoek.

    gezellig hoor we zaten er echt op te wachten. (niet dus)

    Die man kwam binnen ging zitten en keek wat rond en begon te schrijven en zijn verhaal te doen. ook was er een vertrouwensarts bij van het AMK. Die ging mijn dochter nakijken en zij bleek dus kern gezond te zijn.

    Toen kwam het verhaal en de melding

    Er zou een bende zijn hier in huis. Die man zei nou ik weet het niet maar het is hier gewoon netjes en tuurlijk wordt er in een huis geleeft

    financiele problemen speelde ook bij de melding. Wij gaven aan dat we de rekeningen kunnen betalen en de hypotheek wordt gewoon netjes op tijd betaald en ons kind loopt in nette kleertjes en zijn schoon. ze heeft genoeg speelgoed. en een gezellige kinderkamer.

    dit beaamde de arts van het amk en was dus uitgelult.

    Toen vonden ze het ook nodig om het verleden van mijn man maar weer eens op te halen. mijn man heeft een gehandicapt meisje uit een vorige relatie hij heeft toen de tijd besloten dat hij deze zorg van dit meisje niet aan kan en heeft dus getekent voor een pleeggezin die haar wel de zorg kan bieden hier heeft hij heel goed over nagedacht. ik weet hier van en maak hier ook geen punt van ik ben namelijk stapelgek op dat meisje. Dit moest apart besproken worden met mijn man want ja het kon wel eens zo zijn dat ik er geen weet van heb. Mijn man zei nou ze is overal van op de hoogte waarom moet ik daar een geheim van maken.

    Na een uur zijn ze weggegaan met de melding wij gaan nog verder onderzoek doen u hoort nog van ons

    ik vroeg oke prima maar hoelang duurt het nog voor we wat gaan horen. Nou dat kan wel eens 2 a 3 weken gaan duren. Oh zeg ik nog langer met buikpijn rondlopen van de zenuwen.

    Vandaag kregen wij eindelijk een verlossende brief

    het onderzoek is gesloten.

    Maar wel moeten we gaan mee werken aan stevig ouderschap.

    dan komt er een verpleegkundige in huis die jouw gaat vertellen hoe jij je kind moet opvoeden.

    18 maanden lang. Ik heb hier dus totaal geen behoefte aan en heb daar ook helemaal geen zin in.

    Zijn er mischien nog meer mensen hier op dit forum die dit ook moeten doen?

    en wat zijn de consuqeunties als ik hier niet aan mee werk.

    Er is dus sprake van een valse melding bij het AMK.

    Maar een excuus van hun kant voor deze dwingende aanpak krijg je niet en voor het verdriet wat ze mijn man hebben aangedaan van zijn vorige gehandicapte kindje wat het doet hem verschikkelijk veel pijn.

    maar wel een aantekening bij je naam.

    Hoe bedoel je een valse melding.

    Mijn schoonvader gaat vrijuit en mag dus zomaar valse meldingen plaatsen.

    Ik hoop dat het voor de andere die ook in dit schuitje zitten allemaal mee zou vallen.

    want het is een ramp om in onzekerheid te leven. Bah

  • GZ

    Ik heb nu een telefoontje gehad en moet een gesprek aangaan.

    Dat ga ik dus opnemen>:D< en laat haar praten.

    Op een andere site vond ik een tip om niet zoveel te zeggen, het AMK traint erop om dat uit het gesprek te filteren waar ze mee aan de slag kunnen en al het andere wordt niet gehoord.

    Ze proberen je vertrouwen te winnen en dat dan te verlochenen..

    Dat heb ik ook gelezen in een verslag van een vriendin! Daar stonden me toch een berg onwaarheden in! Ze heeft alles op papier gezet en in hele kleine lettertjes uitgedraaid. Het waren toen nog 2 A4 tjes vol!

    Kind zou op kinderdagverblijf zitten, is dus een peuterspeelzaal, alle namen waren verkeerd gespeld. Opleidingen van ouders niet goed op papier, informatie van scholen verkeerd (exact andersom opgeschreven!!)genoteerd, ook haar kinderen bleken op papier zware hadicaps te hebben, men zou het financieel heel goed hebben? , enz

    Iedereen veel sterkte!!